De eerste dagen - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anouk Rijn - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anouk Rijn - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anouk van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2014 | Indonesië, Balikpapan

De eerste paar dagen zijn voorbij gevlogen! Vrijdag avond was het zover, op naar Schiphol met mn ouders en Kyll. Het ging precies zoals ik had verwacht.. afscheid nemen is laat maar zeggen "niet mn ding". Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat ging het wel weer en toen kon het echt beginnen. Op schiphol was ik al met iemand in contact gekomen die ook naar Bali gaat dus we hebben meteen Facebook uitgewisseld. Het wachten werd een stuk korter doordat we zowel op Schiphol als op Singapore (de tussenstop) lekker hebben gepraat. In het vliegtuig zat ik naast een echtpaar dat net als ik vijf weken gaat, zij zijn hier heel vaak. Zij hebben me wat tips gegeven en ook hun contact gegevens heb ik mocht er iets gebeuren. Ook wel een fijn idee! De vlucht was lang maar verliep prima. Heb nog best lekker geslapen. Aangekomen op Bali moest ik nog even mn visum laten zien en tken kon ik meteen naar de koffers doorlopen. Ik had m heel snel gelukkig. Toen moest ik op zoek naar mijn chauffeur. Ik liep de hoek om en wist niet wat ik zag! Echt iets van honderd naam bordjes met mannenetjes eronder dke me allemaal vragend aankeken. En ik hun! Want kon ik tussen al deze bordjes ooit mijn eigen naam vinden? Na de voorste rij te hebben bekeken zag ik mijn naam iets verderop. Ik had volgens mij een grote smile op mijn gezicht toen ik hem zag. Toen de auto in (aan de linker kant want ze rijden hier op de Engelse manier). Ze rijden hier echt als idioten! Elkaar afsnijden, de hele tijd toeteren, veel te hard rijden, noem maar op.. toen was ik er eindelijk. Er waren twee Nederlandse meisjes dus dat was wel fijn. Het was laat en ik was moe dus ik ging snel in bed liggen. Dat was wel lastig momentje. Daar lag ik dan in mn eentje aan de andere kant van de wereld.. gelukkig was de dag daarop echt super en de dagen daarna ook. Ik heb een super leuke groep mensen. We zitten met zn 9en in een huis. Een frans meisje en 7 Nederlanders. Zo gezellig! Maandag begon de oriëntatie week. We gingen een hele tocht maken naar Ubud. Een soort tempeltje bekeken endaarna naar de markt. Alles is hier zo bizar goedkoop. Ik heb twee broeken en een sarong(groot doek) gekocht voor minder dan een tientje. En waarschijnlijk nog veel te veel betaald haha. Dat afdingen is best wennen! Daarna naar monkey forest geweest. Niks voor mij die enge apen. Daarna in de volle zon naar huis dat was behoorlijk zwaar! In de middag hadden we een cultuur lesje en daarna zijn we lekker naar het super deluxe zwembad geweest. Vanochtend hebben we Balinese les gehad. Woorden als Goedemiddag, hoe gaat het en jezelf voorstellen. Morgen weer! In de mkddag hebben we een super mooie tocht gemaakt. We begonnen in de mooie rijstvelden daarma liepen we door de straatjes. Iedereen is hier zo liefen aardig tegen je. Word je hehelemaal vrolijk van. Daarna een soort heuvel op en toen liepen we echt een prachtige weg door de natuur! We hebben een heel leuk huisje ook tussen de lokale familie. Ons huis staat op het terrein van een hele lieve familie. Zij wonen tegenover ons en vooral de vrouw (Made) is heel zorgzaam. We krijgen iedere dat eten. Best lekker! Heeel veel rijst vooral. Ik slaap met drie andere meiden op de kamer en ik slaap hier eigenlijk heerlijk! Op dit moment zit ik in een cafeetje met een drankje, heerlijk!! Ik ben benieuwd naar de rest van de oriëntatie week :) volgende week begin ik met lesgeven.

  • 04 Maart 2014 - 15:24

    Maja:

    tja als je net als ik de hele dag achter een pc zit lees ik dit natuurlijk ook snel. Grappig dat als je op de mailinglist staat je automatisch een linkje krijgt als jij iets post Anouk. Dit verslagje klinkt al heel leuk, kunnen we een klein beetje voorstellen hoe jij het daar hebt om nog maar niet te spreken over het lekkere weer waar je nu ook in zit bofferdje. Vond het heel leuk om te lezen en natuurlijk heel fijn dat je meteen een aansluiting met een leuke groep hebt. De zon en het niet stressige leven zullen zeker meewerken aan die lieve mentaliteit in Bali. Moet toch echt steeds aan de film "eat pray love" denken hoor. "Ketut" was zo een grappig mannetje! Stel mij de bewoners daar zo voor :) Enjoy lieverd

  • 04 Maart 2014 - 16:28

    Martine:

    Lieve Anouk,
    Het afscheid viel inderdaad niet mee! Gelukkig heb je het nu goed naar je zin (dat maakt het voor ons ook een stuk makkelijker ha ha). We hebben al veel op de Whatsapp gezeten wat wij heel fijn vinden. Mooie foto's! En fijn dat je zo'n leuke groep hebt. Geniet ervan en blijf schrijven, appen, foto's sturen.
    xx mam

  • 04 Maart 2014 - 17:31

    Marie:

    Hallo Anouk
    Leuk om je verslag te lezen ga er van genieten de tijd is zo weer om.
    Marie

  • 04 Maart 2014 - 20:43

    Irene:

    Lieve Anouk, wat fijn dat je in zo'n leuke groep bent terechtgekomen. We hebben de afgelopen dagen erg meegeleefd. Inmiddels hebben we je foto's op facebook gezien, wat een andere wereld! Geniet van je verblijf en nog veel plezier gewenst. Groeten van je oom en tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 3194

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 03 April 2014

Bali

Landen bezocht: